Salgs- og leveringsbetingelser
1. Innledning
Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for kjøp av varer fra Toten Ulls nettbutikk. Kjøpet reguleres av forbrukerkjøpsloven, angrerettloven og e-handelsloven, og gir forbrukeren beskyttelse i henhold til gjeldende lovverk.
​
2. Partene
Når du legger inn en bestilling, mottar du en ordrebekreftelse på e-post.
Denne bekreftelsen er ikke en bindende avtale før vi har verifisert bestillingen og sendt en endelig bekreftelse.
-
Selger: Toten Ull, organisasjonsnummer 927 923 602, kontaktinfo: post@totenull.no (se også punkt 9)
-
Kjøper: Personen som gjennomfører bestilling i nettbutikken og oppgir korrekte opplysninger.
​
3. Priser og betaling
Alle priser oppgis i norske kroner (NOK) og inkluderer merverdiavgift (MVA).
Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg og vises før betaling.
​
Toten Ull aksepterer følgende betalingsmåter:
-
Kortbetaling via Stripe
-
VIPPS
-
Faktura (tilbys etter avtale)
​​
Ved betaling med faktura kan det gjennomføres en kredittsjekk.
Betaling må være fullført før varen sendes, med mindre annet er avtalt.
4. Levering og frakt
Varer sendes normalt innen tre virkedager etter mottatt betaling. Forsinkelser kan oppstå ved høy ordreinngang.
Toten Ull benytter Posten Norge for frakt. Unntaksvis kan andre transportører også benyttes uten varsel.
Dersom varen blir skadet eller borte under transport, er Toten Ull ansvarlig frem til kjøperen har mottatt varen.
Kjøper bør kontrollere varen ved mottak og melde fra om eventuelle skader snarest mulig.
5. Reklamasjon – mangler ved varen
Dersom varen har en mangel, har kjøper reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven. Kjøper må melde fra om mangelen innen rimelig tid etter at den ble oppdaget, og senest to år etter mottak av varen (fem år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger).
​
Ved reklamasjon kan kjøper få varen reparert, byttet, få prisavslag eller heve kjøpet, avhengig av situasjonen. Ta kontakt med oss på post@totenull.no for videre behandling av reklamasjonen. Merk e-posten med reklamasjon og ditt ordrenummer (dette finner du i din ordrebekreftelse og på kvitteringen du mottar fra Toten Ull).
6. Angrerett og retur
Kjøper har rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra varen er mottatt, i henhold til angrerettloven.
For å benytte angreretten må kjøper gi beskjed til Toten Ull innen fristen og returnere varen i samme stand som den ble mottatt.
-
Lenke til angrerettskjema og returadresse (se også punkt 9) sendes med ordrebekreftelsen.
-
Kjøper dekker returfrakten.
-
Beløpet refunderes innen 14 dager etter at vi har mottatt returvaren.
Angreretten gjelder ikke for spesialtilpassede produkter eller varer som av hygieniske årsaker ikke kan returneres.
7. Personvern og datasikkerhet
Toten Ull behandler personopplysninger i henhold til gjeldende personvernregler. Informasjon lagres kun for å gjennomføre kjøp og sendes ikke videre til tredjepart uten samtykke. Du kan lese vår personvernerklæring her.
8. Tvisteløsning
Dersom det oppstår en tvist som partene ikke klarer å løse, kan saken bringes inn for Forbrukertilsynet eller Forbrukerklageutvalget for en vurdering.
9. Kontaktinformasjon
For spørsmål om bestilling, retur eller reklamasjon, kontakt oss på:
E-post: post@totenull.no
Telefon: +47 958 56 621
Adresse: Nærstenvegen 25, 2846 Bøverbru
Disse betingelsene ble sist oppdatert 24. mars 2025.